عوارض لیزر موهای زائد چیست؟ وحشتناک است؟!

درباره عوارض لیزر موهای زائد بدانید

لیزر موهای زائد در بین افرادی که خواهان راه حلی دائمی تر نسبت به سایر روش های دیگر هستند، بسیار محبوب است. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای با جلوگیری از رشد موهای جدید فولیکول های مو کار می کند. با این حال، قبل از شروع درمان، باید خود را از برخی از عوارض لیزر موهای زائد و همچنین برخی از حواشی ای که در خصوص این فرآیند وجود دارد، آگاه شوید.

عوارض شایع لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد واژن | عوارض لیزر موهای زائد بیکینی

پس از لیزر موهای زائد ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ظاهر شود. بیشتر عوارض جانبی جزئی و موقتی هستند. هر کسی که عوارض جانبی پایداری را تجربه می کند باید با متخصص پوست خود مشورت کند. عوارض شایع لیزر عبارتند از:

قرمزی و تحریک

لیزر موهای زائد به فولیکول های موهای مورد هدف آسیب می رساند. بدن به این فرایند واکنش نشان می دهد و از اینرو بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه می کنند. پوست ممکن است گزگز کند یا حساس شود و حتی ممکن است کمی متورم شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ایم عوارض معمولا کوتاه مدت هستند. ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصان پوست از یک بی حس کننده موضعی برای کاهش میزان واکنش پوست فرد به این فرآیند استفاده می کنند.

پس از واکنش اولیه، معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان، تحریک باید کاهش یابد. تورم و قرمزی ممکن است به کمپرس یخ یا حمام آب سرد پاسخ خوبی بدهد.

کبره بستن

برخی افراد ممکن است کبره بستن و خشکی پوست در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنند. این معمولاً یک مشکل جزئی است اما ممکن است ناراحت کننده باشد.

این عارضه گاهی اوقات می تواند منجر به دلمه یا زخم شود. با مراقبت از ناحیه تحت درمان پس از لیزر، از جمله استفاده از مرطوب کننده، می توانید از بروز هرگونه مشکل پایدار جلوگیری کنید.

تغییرات در رنگ پوست

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییرات رنگ جزئی در ناحیه تحت درمان پوست شوند. ممکن است پس از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر شود.

افرادی که پوست روشن ‌تری دارند، احتمالاً تغییرات رنگدانه ‌ای تیره ‌تری را تجربه می ‌کنند. افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند ممکن است بیشتر در معرض تغییرات رنگدانه های روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

آسیب چشم

در لیزر موهای زائد از دستگاه های لیزر قدرتمند استفاده می شود. این بدان معنی است که خطر آسیب بالقوه جدی چشمی وجود دارد، به خصوص زمانی که روی صورت تان کار شود.

هم فرد تحت درمان و هم پزشک باید از تجهیزات محافظ چشم استفاده کنند تا در حین انجام لیزر از آسیب جلوگیری شود.

خطر عفونت پوست

مانند سایر روش های رفع موهای زائد، آسیب رساندن به فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت ایجاد کند.

ناحیه آسیب دیده باید در حین بهبودی به عنوان یک زخم درمان شود. شما باید هر گونه علائم عفونت را به متخصص پوست گزارش دهید.

در نهایت، در صورت بروز عفونت، نباید کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه را روی نواحی وسیعی از پوست استفاده کنید.

عوارض جانبی نادر

عوارض لیزر موهای زائد بدن | عوارض لیزر موهای زائد مردان

عوارض جانبی کمتر شایع پس از لیزر موهای زائد می تواند شامل موارد زیر باشد:

سوختگی و تاول

اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول وجود دارد.

با این حال، هنگامی که یک پزشک متخصص این فرآیند را انجام می دهد، سوختگی و تاول نادر است.

لیزر موهای زائد از حرارت بالا استفاده می کند.

یک پزشک ممکن است درست قبل از استفاده از لیزر، یک دستگاه خنک کننده را روی پوست تان اعمال کند. این امر به جلوگیری از سوزاندن پوست توسط لیزر کمک می کند.

اسکار

اسکارها معمولاً از عوارض لیزر موهای زائد نیستند. با این حال، اگر پزشک مرتکب خطا شود، ممکن است زخم ایجاد شود. اما این موضوع در خصوص پزشکان واجد شرایط و با تجربه صدق نمی کند.

همچنین اگر بعد از درمان به درستی از ناحیه تحت درمان مراقبت نکنید، ممکن است اسکار ایجاد شود.

شما باید با پوست آسیب دیده طوری رفتار کنید که انگار آفتاب سوخته شده است تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. این بدان معنی است که آن را مرطوب نگه دارید، از نور محافظت کنید و به طور منظم برای علائم عفونت چک کنید.

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

اکثر افرادی که از این متد استفاده می کنند متوجه می شوند که لیزر موهای زائد ایمن و قابل تحمل است. به نظر نمی رسد که این روش در درازمدت خطرات سلامتی داشته باشد.

با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی جزئی را پس از لیزر موهای زائد تجربه کنند. لذا باید از متخصص پوست خود بخواهید که قبل از انجام این درمان روی ناحیه بزرگتری از پوست، نحوه واکنش لکه کوچکی از پوست به درمان را آزمایش کند.

افرادی که مایل به انجام لیزر موهای زائد هستند باید همیشه به یک پزشک مجرب مراجعه کنند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

تا چند روز پس از درمان، پوست آسیب دیده ممکن است قرمز و حساس شود. بسیاری از مردم این حس را شبیه به آفتاب سوختگی توصیف می کنند. با این حال، خود این فرآیند معمولاً دردناک نیست.

آیا لیزر موهای زائد موثر است؟

لیزر موهای زائد موثر است، اما به ندرت به حذف دائمی موهای زائد منجر می شود. با این وجود لیزر درمانی می تواند رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پس از اولین درمان، بسیاری از افراد تنها برای چند ماه بدون مو خواهند بود. موها در نهایت دوباره رشد می‌ کنند، اگرچه اغلب ریزتر، روشن ‌تر و کمتر از قبل دیده می ‌شوند.

بسیاری از افراد برای دستیابی به یک راه حل دائمی یا رضایت بخش تر برای موهای ناخواسته به جلسات متعدد نیاز دارند. ممکن است با هر جلسه بعدی، موها دوباره روشن تر و نازک تر شوند. پس از درمان های کافی، ممکن است رشد مجدد آن به طور کلی متوقف شود.

لیزر موهای زائد همچنین ممکن است روی موهای تیره موثرتر باشد. افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند ممکن است تغییر چندانی را متوجه نشوند، زیرا نور لیزر جذب موهای تیره می شود و اغلب بر موهای روشن اثری ندارد.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

متخصصان، لیزر موهای زائد را برای افراد باردار به هیچ وجه توصیه نمی کنند. این به این دلیل است که دانشمندان هیچ مطالعه انسانی را انجام نداده اند که بی خطر بودن لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ثابت کند.

بارداری باعث تغییرات هورمونی در بدن فرد می شود. این معمولاً می تواند باعث رشد موهای اضافی در مکان های ناخواسته شود. در حالی که این رشد می تواند خجالت آور باشد، موها اغلب خود به خود از بین می روند.

معمولا توصیه می شود پس از اتمام بارداری خود لیزر درمانی را انجام دهید. پزشکان ممکن است از شما بخواهند که چند هفته پس از زایمان نیز صبر کنند و پس از آن درمان را انجام دهید.

شایعات و ابهاماتی در مورد لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

چندین شایعه بی پایه و اساس در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد:

لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود!

این شایعه که لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود، بی اساس است. لیزرها برای عبور از سلول های پوست طراحی شده اند و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

لیزرهای مورد استفاده در لیزر موهای زائد مقدار کمی اشعه تولید می کنند. با این حال، این اشعه به هیچ وجه مضر نیست، و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه درمان لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می ‌شود، وجود ندارد.

لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود!

باز هم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود وجود ندارد. لیزرها فقط به پوست نفوذ می کنند و به هیچ اندام دیگری نفوذ نمی کنند یا روی آن تأثیر نمی گذارند. لیزر موهای زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران معمولاً بی خطر است.

لیزرهای خانگی به خوبی مراجعه به متخصص پوست هستند

لیزرهای خانگی برای افرادی که می خواهند موهای زائد را بدون مراجعه به متخصص پوست از بین ببرند در دسترس اند.

بسیاری از افراد ممکن است از استفاده از این دستگاه ها نتایج متوسطی مانند روشن یا ریزتر شدن موها را تجربه کنند. با این حال، دستگاه های خانگی مشابه دستگاه های پزشکی قدرتمندی نیستند که توسط پزشکان واجد شرایط استفاده می شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

هر کسی که واکنش های نامطلوب به لیزر موهای زائد را تجربه می کند باید به پزشک خود مراجعه کند. شما معمولاً می توانید علائمی مانند قرمزی و تورم را در خانه مدیریت کنید، اما همیشه باید علائم عفونت پوست را به پزشک یا متخصص پوست گزارش دهید.

گزارش زودهنگام علائم امکان درمان سریع را فراهم می کند و ممکن است به جلوگیری از هرگونه تغییر دائمی کمک کند.

هر فردی که قصد باردار شدن دارد باید قبل از لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کند. پزشک می تواند در مورد گزینه های دیگر توصیه کند، زیرا لیزر موهای زائد اغلب به جلسات متعددی نیاز دارد که نباید در دوران بارداری انجام شود.

نگاهی کلی به عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد صورت زنان

در صورتی که لیزر موهای زائد به درستی و توسط یک متخصص کار بلد انجام شود برای اکثر افراد بی خطر و موثر است. برای از بین بردن کامل موهای زائد ممکن است چندین درمان لازم باشد اما حذف دائمی موهای زائد همیشه تضمینی نیست.

برخی از افراد ممکن است پس از درمان عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی، تورم و تحریک را تجربه کنند و معمولاً می توانند این عوارض را در خانه درمان کنند. چنانچه متوجه علائم عفونت پوستی شدید باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

چنانچه به دنبال یک مرکز لیزر خوب در تهران یا لیزر ارزان در تهران هستید به شما مرکز زیبایی خودمان را معرفی می کنیم.
مفتخریم اعلام کنیم مرکز لیزر ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، خدمات لیزر را با نازل ترین قیمت ، توسط دستگاه لیزر مدیا استار اسکلپیون انجام می دهد. این دستگاه جدیدترین و امن ترین دستگاه الکسانداریت برای از بین بردن رشد بیش از حد مو به روشی راحت است. این یک روش درمانی است که موها را به طور دائمی کاهش می دهد.
شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.
شاد و سلامت باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن