درجه بندی رنگ پوست برای لیزر موهای زائد

درجه بندی رنگ پوست برای لیزر؛ کدام طول موج لیزر برای پوست من مناسب تره؟

انواع طول موج لیزر موهای زائد بر اساس رنگ پوست شما

رنگ پوست لیزر

سلام دوستان، به وبسایت تخصصی لیزر موهای زائد خوش آمدین.

زمان مطالعه: 5 دقیقه
دوست دارین بدونین کدام طول موج لیزر و کدام دستگاه لیزر برای رنگ پوست شما مناسب ترین هست؟ این جواب برای نتایج لیزر شما خیلی مهمه. طول موج دستگاه و نوع دستگاه اگه مناسب نباشن، عوارض اتفاق میفته. به علاوه، پول و وقت شما نیز هدر خواهد رفت. بنابراین، برای بهترین پاسخ ها با ما همراه باشین.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داستان لیزر و فولیکول موی زائد از یاقوت قرمز تا سنگ جواهرِ….

انواع رنگ پوست-انواع طول موج لیزر موهای زائد

قبل از لیزر موی زائد، توجه به رنگ پوستتون خیلی مهمه. شما وقتی برای لیزر اقدام می کنین، همراه با جلسه مشاوره، اولین چیزی که اپراتور لیزر بهش دقت میکنه، تعیین درجه فولیکول مو به علاوه ی رنگ پوست شما هست.
هر دستگاه لیزری از یک یا چند طول موج برای هدف گیری رنگدانه موهای زائد شما برخورداره. اون اوایل دستگاه لیزرها اغلب یه تک طول موج داشتن اما اخیرا طوری طراحی شدن که می تونن با استفاده از طول موج های ترکیبی و جداگانه برای تمامی تیپ های پوستی مناسب باشن. البته برعکس تبلیغات برای انواع دستگاه لیزر در بازار، هر مرکزی توانایی تهیه دستگاه های فوق پیشرفته لیزر اوریجنال و اصل گران قیمت رو نداره؛ و بهتره در ادامه مطلب با این دستگاه ها و طول موج ها آشنا بشین.

رنگ پوست یا نوع پوست من کدومه؟

مقیاس فیتزپاتریک معروف ترین مقیاس برای تشخیص رنگ های پوست من و شما هست. رنگ های پوستی به شش گروه طبقه بندی میشن که با حروف یونانی نشون اده میشن: I، II، III، IV، V و VI.

انواع رنگ پوست برای لیزر موهای زاید

انواع رنگ پوست به ترتیب حساسیت در مقابل نور خورشید یا برای لیزر عبارتند از:

پوست سفید خیلی روشن

 

رنگ پوست نوع 1 سفید خیلی روشن

در مقابل نور آفتاب به راحتی می سوزه. کک و مک می زنه. غالب افراد چشم سبز یا چشم آبی با موهای بلوند و قرمز این رنگ پوست رو دارن. برنزه نمیشه (تصویر بالا).

پوست سفید نسبتا روشن نوع 2
رنگ پوست سفید نسبتا روشن نوع 2 برای لیزر موهای زائد

پوست نسبتا روشن (اغلب) با چشم های آبی راحت در نور آفتاب می سوزه و کمی برنزه میشه. تیپ پوستی یا نوع پوستی برای این رنگ 2 هست.

پوست گندمی روشن تا گندمی تیره یا همون سفید تیره تر نوع 3
رنگ پوست نوع 3 سفید تیره تر از گندمی روشن تا گندمی تیره

رنگ پوست نوع 3 بعد از اینکه یه کم در نور آفتاب می سوزه میتونه برنزه بشه.

طول موج لیزر و رنگ پوست

رنگ پوست نوع 3 (تصویر فوق) تقریبا مرز تعیین کننده برای تعیین طول موج سبکتر یا سنگین تر لیزر هست. به عبارتی، طول موج لیزر رو برای تیپ پوستی 1 تا 3 جدا و برای تیپ پوستی 4 تا 5 یا 6 جدا در نظر می گیرن.
یه نکته هم اضافه کنیم که در کنار رنگ پوست، درجه فولیکول مو نیز مهمه. حتی اگه رنگ پوست برای لیزر مناسب باشه ولی فولیکول مو فاقد رنگدانه باشه (موی بلوند یا قرمز یا خاکستری)، نمیشه از لیزر نتیجه قابل قبولی گرفت.
البته طول موج بین 3 و 4 نیز داریم: بین گندمی تیره یا نزدیک به سبزه روشن که ممکنه هر کدوم از طول موج های الکساندرایت 755 نانومتر یا دایود 810 نانومتر براش انتخاب بشه. 

رنگ پوست سبزه روشن تا سبزه تیره (قهوه ای روشن) نوع 4
رنگ پوست سبزه یا قهوه ای روشن و طول موج لیزر موهای زائد

رنگ پوست سبزه نوع 4 یه کم در نور آفتاب می سوزه و به راحتی برنزه میشه. در ادامه مطلب راجع به این نوع پوست نکات مفیدی برای اشاره داریم.

رنگ پوست قهوه ای تیره نوع 5
رنگ پوست قهوه ای تیره نوع 4 برای لیزر موی زائد

رنگ پوست نوع 5 قهوه ای تیره هست که برای لیزر باید دقت کنیم طول موج مناسب باشه؛ وگرنه، احتمال لک انداختن و غیر یکنواخت شدن رنگ پوست وجود داره. این تیپ پوستی به ندرت زیر نور آفتاب می سوزه ولی برنزه تیره میشه.

رنگ پوست تیره (سیاه پوست) نوع 6

پوست سیاه هرگز در نور آفتاب نمی سوزه و برنزه تیره میشه نه برنزه معمول. 

این نوع پوست آخرین گزینه برای لیزر موهای زائد هست چون باید طول موج لیزر سنگین باشه (1064 نانومتر). برای لیزر پوست تیره باید خیلی دقت به خرج داد چون احتمال سوختگی با لیزر، تغییر رنگدانه و لک و نقاط سیاه سفید وجود داره.

طول موج لیزر موهای زائد بر اساس رنگ پوست من کدومه؟

بریم سراغ بحث طول موج های لیزر بر اساس طبقه بندی رنگ پوست شما:

طول موج لیزر اگه مناسب نوع پوست و موی شما باشه که خیلی هم عالیه. اما امان از اون موقعی که طول موج اشتباهی انتخاب بشه، اونوقته که سر و کله عوارض لیزر پیدا میشه. از رایج ترین عوارض لیزر به علت عدم تناسب طول موج سوختگی پوست با لیزر و لک انداختن و تغییر رنگدانه طبیعی پوست هست. البته کافیه شما یه مرکز لیزر معتبر مانند بهترین مراکز لیزر شریعتی و قیطریه در تهران رو انتخاب کنین. مرکز که درست حسابی باشه، همه چیز از همون اول درست پیش میره و از دست کشیدن به  پوست صاف و براق خود لذت خواهید برد.

فیلم انجام لیزر موهای زائد با دستگاه های مدیواستار اصل و کندلا جنتل مکس پرو در مراکز شریعتی و قیطریه تهران:

انواع طول موج لیزر موهای زائد برای انواع پوست کدامند؟

طول موج 755 نانومتر لیزر الکساندرایت برای پوست خیلی روشن، نسبتا روشن تا گندمی

اصطلاح الکساندرایت اسم دستگاه لیزر نیست بلکه به فن آوری لیزری با طول موج رایج 755 نانومتر اشاره می کنه. این طول موج برای هدف گیری موهای زائد رنگ پوست بسیار روشن تا گندمی روشن (یا گندمی کمی تیره) مناسب ترین هست.

طول موج 810 نانومتر دایود برای پوست های سبزه روشن تا سبزه تیره

یه زمانی تصور عامه این بود که لیزر الکساندرایت خیلی بهتر از دایود هست و خلاصه کلاس الکس میگذاشتن. اما با گذشت زمان و افزایش اطلاعات عمومی لیزر، مردم متوجه شدن که هر لیزری طول موج های مختص خود رو داره که برای یه سری پوست ها مناسب و برای بقیه مناسب نیست. لیزر الکس برای پوست سبزه خوب جواب نمیده اما لیزر دایود بهترین گزینه هست. و برعکس، الکس 755 نانومتر برای پوست سبزه مناسب نیست ولی برای سفید روشن عالیه.
لیزر دایود با طول موج 810 نانومتر بهترین گزینه برای تیپ های پوستی 4 و 5 یعنی برای سبزه معمولی تا سبزه تیره هست. 

 

طول موج لیزر ان دی یاگ 1064 نانومتر برای پوست تیره

لیزر ان دی یاگ Nd:YAG با طول موج سنگین 1064 نانومتر رو برای هدف گیری موهای زائد پوست تیره به کار میبرن. البته ناگفته هایی درباره این طول موج وجود داره. اگه پوست شما تیره و از نوع حساس باشه، این طول موج میتونه رنگدانه طبیعی پوست رو تغییر داده و رنگ پوست رو غیریکنواخت کنه. البته همه چیز رو به دست اپرانور باتجربه لیزر بسپارین تا مشکلی پیش نیاد. 

طول موج های ترکیبی و اضافه برای تمامی تیپ های پوستی

در دستگاه های لیزر پیشرفته و امروزی ممکنه از دو یا چند طول موج جداگانه و تنظیم پذیر برای رفع موی زائد تمامی انواع پوست استفاده بشه. برای مثال، الکس 755 نانومتر+ ان دیاگ 1064 نانومتر و یا دایود 810+ 940 نانومتر و غیره. در ادامه ی مطلب، به معرفی چند تا از مهمترین دستگاه های لیزر مناسب پوست شما می پردازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن